Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w tym realizację strategii ekspansji zagranicznej oraz dopasowania produktów i usług do konkretnych rynków docelowych, segmentów klientów i kanałów sprzedaży. Wsparcie ukierunkowane jest na umiędzynarodowienie działalności innowacyjnych przedsiębiorstw w celu zwiększenia ich dostępu do tradycyjnych oraz perspektywicznych rynków. Promocja koncentruje się wokół sektorów gospodarki o najwyższym potencjale eksportowym i innowacyjnym.
Pomoc finansową uzyskają projekty mające na celu promocję marki produktowej przedsiębiorcy i Marki Polskiej Gospodarki, w szczególności poprzez udział jako wystawca w wydarzeniach targowych wskazanych na liście wydarzeń targowych, na których będą realizowane stoiska narodowe dla sektora, w który wpisuje się projekt oraz wyjazdowych misjach gospodarczych.
Kto może ubiegać się o wsparcie?
O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wsparcie wynosi do 50% wartości projektu, przy czym minimalna i maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych nie zostały określone.
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:
1. Udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w targach ze stoiskiem narodowym z listy.
2. Wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub konferencjach branżowych w czasie trwania misji.
3. Kampanie promocyjne.
Budżet przeznaczony na dofinansowanie projektów wynosi 155 mln. zł. Ostateczny termin składania wniosków upływa 30 listopada 2023 r., do godz. 16:00.
Szczegółowe informacje o konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” można znaleźć na stronie PARP.
***
Kliknij w zdjęcie poniżej i zobacz film o Funduszach Europejskich dla Polski w latach 2021-2027!