OPRACOWANIE GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI NA LATA 2024-2030
1. Oferta obejmuje dwa etapy:
- ETAP I – Opracowanie Diagnozy społecznej, gospodarczej, przestrzennej i środowiskowej oraz wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji;
- ETAP II – Opracowanie „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy na lata 2024-2030”.
ETAP I: Opracowanie Diagnozy społecznej, gospodarczej, przestrzennej i środowiskowej oraz wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji:
- Opracowanie Diagnozy społecznej, gospodarczej, przestrzennej i środowiskowej Gminy.
- Wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
- Naniesienie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na mapę w skali 1:5000 z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej, w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, na której wyznacza się obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji.
- Przygotowaniu projektu Uchwały Rady Gminy o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
- Przygotowanie Uchwały Rady Gminy o sporządzeniu „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy na lata 2022-2030”.
ETAP II: Opracowanie „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy na lata 2024-2030” obejmującego:
- Analizę wniosków wynikających z Diagnozy społecznej, gospodarczej, przestrzennej i środowiskowej, dotyczącą wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
- Opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy.
- Wizję wyprowadzenia obszaru rewitalizacji ze stanu kryzysowego (planowany efekt rewitalizacji) wraz z określeniem celów rewitalizacji.
- Całościowe kierunki działań w zakresie objętym diagnozą, umożliwiające osiągnięcie celów rewitalizacji.
- Wykaz dopełniających się wzajemnie najważniejszych przedsięwzięć i głównych projektów rewitalizacyjnych dotyczących obszaru rewitalizacji, które będą realizowane w ramach danego programu rewitalizacji wraz z ich opisem zawierającym, co najmniej: nazwę przedsięwzięcia i podmioty go realizujące, prognozowane rezultaty, syntetyczny opis planowanych do podjęcia zadań i działań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, sposób oceny (zmierzenia) efektów realizacji przedsięwzięć/projektów w odniesieniu do przyjętych celów programu; w przypadku prywatnych przedsięwzięć /projektów rewitalizacyjnych dopuszczalne jest ograniczenie zakresu informacyjnego do tego, które będą dostępne na etapie przyjmowania programu.
- Charakterystykę, tj. ogólny (zbiorczy) opis innych, uzupełniających rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych w szczególności zawierający ich rodzaj, charakter i zakres.
- Mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji.
- Szacunkowe ramy finansowe programu rewitalizacji wraz z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2021-2027 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE).
- Mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów oraz grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji.
- System realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji wraz z ramowym harmonogramem.
- System monitorowania i oceny programu rewitalizacji w zakresie skuteczności działań rewitalizacyjnych.
- Przygotowanie ostatecznego dokumentu Gminnego Programu Rewitalizacji – po zatwierdzeniu przez Radę Gminy – w wersji papierowej wraz z tożsamą wersją elektroniczną w formacie .pdf oraz .doc (jeżeli tabele lub załączniki zostały sporządzone w formacie .xls należy je dołączyć do wersji elektronicznej jako osobne pliki z aktywnymi formułami).
- Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu GPR, w tym przygotowanie wniosku o wydanie opinii w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283, z późn. zm.) do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności/lub jej braku sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko, uwzględnienie ewentualnych uwag w GPR oraz przeprowadzenie wymaganych konsultacji społecznych.
W przypadku uzgodnienia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz jej zakresu Wykonawca sporządza prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR zawierającą informacje, o których mowa w art. 51 ust. 2 z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
W przypadku uzyskania udokumentowanej zgody na odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu GPR, Wykonawca odstępuje od czynności wynikających z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. W przypadku uzgodnienia odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca nie sporządza prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR.
Terminy opracowania zadań:
ETAP I – 8 tygodni od dnia podpisania Umowy,
ETAP II – 20 tygodni od dnia podpisania Umowy.
Honorarium: od 10.000,00 PLN do 20.000,00 PLN brutto (do negocjacji).
Centrum przekaże Zamawiającemu wszelkie prawa własności oraz prawa autorskie
do dokumentu „Gminny Program Rewitalizacji …”.
Okres gwarancji: 24 miesiące od daty podpisania końcowego protokołu odbioru GPR.