Propozycja współpracy przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych gminy do realizacji
w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP), obejmuje cztery etapy:
ETAP I – Rozpoznanie, przegląd i przygotowanie projektów inwestycyjnych do realizacji w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).
ETAP II – Opracowanie studium wykonalności dla poszczególnych projektów lub dla „portfela projektów”, realizowanych w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).
Integralna częścią studium wykonalności będą projekty dokumentów:
- Projekt Uchwały Rady Gminy o przystąpieniu do realizacji danego zadania
w ramach Partnerstwa Publiczno – Prywatnego (PPP), - Komplet dokumentów przetargowych do wyłonienia Partnera Prywatnego poprzez np. negocjacje (z ogłoszeniem lub bez ogłoszenia) lub dialogu konkurencyjnego,
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
- Projekt umowy o Partnerstwie Publiczno – Prywatnym (PPP).
ETAP III – Przeprowadzenie przetargu i zawarcie umowy PPP.
ETAP IV – Realizacja umowy PPP.
W ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) może być także realizowanych kilka projektów równolegle w formie tzw. „portfela PPP”.
Stwarza to dużą perspektywę rozwojową w sytuacji, gdy do innych instrumentów finansowych jest aktualnie ograniczony dostęp.
Aby rozpocząć naszą współpracę przedstawiamy szczegółową ofertę dotyczącą ETAPU I;
PRZEDMIOT OFERTY; poszerzonej o inne dostępne zewnętrzne instrumenty finansowe dostępne dla gmin na finansowanie inwestycji publicznych do 2030 roku;
Opracowanie EKSPERTYZY „ROZPOZNANIE, PRZEGLĄD I PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH GMINY DO REALIZACJI W RAMACH PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO (PPP) LUB INNYCH DOSTĘPNYCH INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH DO 2030 ROKU”.
ZAKRES TEMATYCZNY EKSPERTYZY:
- Określenie struktury organizacyjnej prac nad przygotowaniem projektów.
- Analiza kosztów i korzyści.
- Określenie czynników oddziaływania społeczno-ekonomicznego projektów.
- Analiza źródeł finansowania projektów przy uwzględnieniu następujących instrumentów finansowych:
- Funduszy UE, w tym projektów hybrydowych,
- Mechanizmów Finansowych EOG,
- Partnerstwa Publiczno-Prywatnego PPP,
- Koncesji,
- Emisji obligacji komunalnych,
- Realizacja inwestycji poprzez spółki komunalne lub spv,
- Funduszy inwestycyjnych, finansujących inwestycje publiczne,
- Krajowych środków publicznych,
- Zagranicznych środków publicznych,
- Kapitału prywatnego.
- Wstępna analiza uwarunkowań prawnych.
- Zdefiniowanie podstawowych założeń projektów, w tym zakresu rzeczowego i szacunkowego kosztorysu.
- Wielowariantowe modele inwestycyjne dla każdego pojedynczego projektu inwestycyjnego i tzw. „portfeli projektów inwestycyjnych”.
- Analizy finansowe dla każdego modelu inwestycyjnego.
- Rekomendacja najbardziej optymalnych modeli inwestycyjnych dla każdego z projektów inwestycyjnych.
- Ocena atrakcyjności poszczególnych projektów w aspekcie PPP:
- Projekt dokumentacji przetargowej:
- Dialog konkurencyjny.
- Negocjacje z ogłoszeniem.
- Alokacja ryzyka.
- Wytyczne do projektu umowy o PPP
- Projekt dokumentacji przetargowej:
- Propozycje rozwiązań związanych z finansowaniem promocji przedsiębiorczości na terenie Powiatu Bocheńskiego.
- TERMIN REALIZACJI: 10 tygodni od daty podpisania umowy
Ekspertyza stanowić będzie podstawę do realizacji wybranych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) na pozostałych etapach.
W ramach współpracy jako element budowania rynku, zaproponujemy także Państwu spotkanie z potencjalnymi Inwestorami Prywatnymi zainteresowanymi realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach Partnerstwa Publiczno – Prywatnego (PPP), według różnych modeli inwestycyjnych, ale z preferencją modelu PPP, DBFOT – SPV (Design-Build-Finance-Operate-Transfer) – zaprojektuj, buduj, finansuj, udostępniaj, przekaż.