Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

OPRACOWANIE RAPORTU O STANIE GMINY ZA 2023 ROK

W związku z wprowadzeniem obowiązku opracowania Raportu o stanie gminy do dnia 31 maja każdego roku, wprowadzonego nowelizacją ustawy o samorządzie gminnym, przedstawiamy ofertę Instytutu na opracowanie Raportu prezentującego działalność samorządu za zeszły rok.

Raport o stanie gminy, przygotowany przez naszych ekspertów, w sposób rzetelny, dokładny i zgodny z obowiązującym prawem, przedstawi sytuację gminy ukazując jej kondycję w najważniejszych aspektach i obszarach, uwzględniając także szanse i zagrożenia rozwojowe gminy. Raport obejmować będzie podsumowanie działalności (Prezydenta/Wójta/Burmistrza) za rok 2020, informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę, a także sposobu wykonania uchwał podjętych przez Radę Miejską/ Gminy oraz budżetu obywatelskiego.

W ramach prowadzonych prac nad przygotowaniem Raportu o stanie gminy zorganizowane zostaną konsultacje z Wójtem/ Burmistrzem, wydziałami i jednostkami organizacyjnymi oraz mieszkańcami gminy.

 

Raport zawiera analizę działalności Gminy w obszarach:

  1. Ogólnej charakterystyki Gminy oraz władz Gminy, w tym:
    1. Położenie i powierzchnia
    2. Władze lokalne i gminne jednostki organizacyjne
    3. Sołectwa
    4. Partnerstwo międzygminne
    5. Ludność i dynamika zmian
    6. Organizacje pozarządowe działające na terenie Gminy
    7. Informacje o władzach Gminy
  2. Stanu wyjściowego oraz końcowego Gminy w 2020 r., w tym:
    1. Sytuacja finansowa (m.in. wysokość budżetu, poziom zadłużenia, zaległości podatkowe płatników)
    2. Stan realizacji inwestycji (m.in. zadania inwestycyjne, poziom wydatków inwestycyjnych i ich udział w wydatkach budżetu gminy, remonty np. dróg, klubów, placów zabaw)
    3. Infrastruktura techniczna i zagospodarowanie przestrzenne
    4. Gospodarka odpadami i ochrona środowiska
    5. Stan oświaty (m.in. wydarzenia kulturalne, promocja gminy, baza oświatowa, zadania oświatowe, poziom wydatków na oświatę i zrealizowane inwestycje)
    6. Gospodarka lokalna (m.in. uwarunkowania gospodarcze, najwięksi pracodawcy, rolnictwo, gospodarka rybacka, leśnictwo, podmioty gospodarcze, struktura zatrudnienia)
    7. Sytuacja społeczna (m.in. sytuacja demograficzna, analiza zasobów kapitału ludzkiego Gminy - edukacja, wykształcenie, źródła dochodu; kapitał społeczny Gminy – ochrona zdrowia, pomoc społeczna, bezpieczeństwo, sport i rekreacja, organizacje pozarządowe, poziom ubóstwa, jakość życia)
  3. Działalności Wójta/Burmistrza w 2020 r., w zakresie:
    1. Realizacji lokalnych polityk, programów i strategii
    2. Realizacji budżetu obywatelskiego
    3. Wykonywania uchwał rady Gminy
    4. Wykonywanych zadań we wszystkich obszarach działalności Gminy, głównie: oświaty, pomocy społecznej, infrastruktury drogowej, gospodarki wodociągowej i kanalizacyjnej, wspierania przedsiębiorczości, transportu publicznego, sportu i turystyki, ochrony zdrowia, gospodarki mieszkaniowej, kultury i dziedzictwa narodowego, zarzadzania majątkiem gminy, udziału w związkach i stowarzyszeniach, zarzadzania samorządowego, organizacji i prowadzenia jednostek nadzorowanych.

 

Centrum Kreacji i Strategii INTERAKCJA Sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość merytoryczną opracowanego Raportu oraz prawidłowość procedury formalnej – rozpatrzenia, debaty i uchwalenia wotum zaufania. Oferujemy także wsparcie doradcze i konsultacje w całym okresie prowadzenia prac nad Raportem.

Termin opracowania Raportu: 12 tygodni od daty podpisania umowy.